«365 казок на ніч»
Спеціально до зимових свят медіасервіс MEGOGO разом із Українським інститутом книги створили новорічні та різдвяні аудіоказки за українськими творами. Проєкт отримав назву «365 казок на ніч» і став частиною Всеукраїнської акції, основна мета якої виховувати любов дітей до літератури.
Ознайомитись з проєктом «365 казок на ніч» і казками ви можете ТУТПоради батькам щодо безпеки дітей
Надзвичайні ситуації завжди пов’язані з високим рівнем стресу та тривоги, але водночас вимагають від людей сфокусованості та зібраності. Мати відповіді на всі питання завчасно неможливо, але добре знати, де ці відповіді можна знайти, щоб створити безпечне середовище для себе та своїх дітей.
Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) в Україні розробив поради щодо піклування про дитину під час війни. У цій брошурі ви знайдете вичерпну інформацію про харчування, гігієну, безпеку та психологічну підтримку дитини. Бережіть себе та своїх близьких!
За матеріалами Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні
_______________________________________________
У стресових обставинах (наприклад, під час повітряної тривоги, евакуації, якщо вимкнули світло тощо) усі діти потребують підтримки дорослих, адже вони є особливо вразливими й поки не вміють регулювати свої емоції. Дитина з інтелектуальними порушеннями може мати непередбачувані реакції, адже її сприйняття та оброблення інформації має свої особливості. У таких випадках украй важливо, щоб дорослий, який перебуває поруч, знав, що робити, аби підтримати дитину та запобігти негативним наслідкам.
Експерти ГО «Підтримай дитину» розробили декілька рекомендацій про те, як підтримати дитину з інтелектуальними порушеннями у кризових ситуаціях:
- Попіклуйтеся про фізичний комфорт дитини. Закрийте базові фізіологічні потреби у воді, їжі, теплі.
- Залишайтеся поряд із дитиною. Дорослий, що перебуває поруч, відповідає за фізичну безпеку дитини. У кризовій ситуації її поведінка може бути непередбачуваною і загрожувати життю та здоров'ю.
- Поясніть дитині ситуацію. Не приховуйте правду та не думайте, що вона нічого не зрозуміє. Розповідайте про ситуацію доступною для дитини мовою без деталізації.
- Складіть та розкажіть дитині план дій. Чудово, якщо ви заздалегідь передбачали можливість виникнення подібної кризової ситуації й уже протягом певного часу проговорювали із дитиною, як їй треба поводитися та що буде відбуватися надалі. Цей план може мати вигляд казки про улюблених персонажів, поведінку яких дитині зараз необхідно перейняти, а саме: бути мужньою, слухняною, відповідальною.
- Дотримуйтеся правил інформаційної гігієни. Інформацію, яку отримує дорослий з неперевірених джерел із негативним забарвленням, не потрібно щоразу передавати дитині, зокрема на рівні емоцій.
- Запропонуйте дитині найпростіші техніки заземлення. Дорослий має бути заздалегідь озброєний дихальними вправами, релаксаційними техніками, іграми, спрямованими на підвищення концентрації уваги чи її перемикання тощо, які варто запропонувати у кризовій ситуації. Вони мають бути підібрані для дитини з урахуванням її особливостей та доступними для виконання.
- Майте під рукою сенсорну коробку (якщо є можливість). Така коробка може містити різноманітні іграшки, предмети, завдання тощо. Вони відвернуть увагу дитини й сприятимуть розвантаженню та стабілізації її емоційного стану.
- Завжди підтримуйте комунікацію. Комунікація — це важливий елемент встановлення та утримання контакту з дитиною. Вона містить вербальні й невербальні елементи. Ставте запитання дитині та відповідайте їй, навіть якщо одне й те саме запитання звучало вже понад 100 разів. Підтримуйте тактильний й зоровий контакт із дитиною, обіймайте її.
- Будьте прикладом для дитини. Зберігайте спокій. Якщо важко це вдається, попіклуйтеся про себе: зробіть паузу, попийте води, зверніться до технік заземлення тощо.
Дотримуючись цих простих рекомендацій, ви зможете надати якісну психологічну підтримку вашій особливій дитині. Завдяки цьому вона зможе подолати кризову ситуацію без великої загрози для свого психологічного стану. Це означатиме, що вона так само продовжуватиме радіти життю, формувати нові навички без тенденції до втрати старих та вчитися встановлювати контакт з довкіллям.
За матеріалами сайту МОНУ
Чим зайняти дитину в надзвичайній ситуації
Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) в Україні розробив буклет «Чим зайняти дитину в надзвичайній ситуації» У цьому буклеті зібрали ігри та заняття для дітей, які опинилися у незвичних для себе обставинах.
У надзвичайній ситуації діти переживають стрес, страх і невизначеність. Батькам потрібно продовжувати оточувати їх турботою та спробувати переключити їхню увагу.
Буклет "Чим зайняти дитину в надзвичайній ситуації"
У межах «Національної програми психічного здоров’я та психосоціальної підтримки» за ініціативою першої леді України Олени Зеленської педагоги та дитячі психологи телеграм-каналу «Підтримай дитину» продовжують надавати поради для тат на випадок, коли вони перебувають далеко від дитини.
Про що ще можете поговори?
- Беріть участь в житті дитини. Наприклад, якщо вона хоче навчитися їздити на самокаті, знайдіть навчальні ролики та перегляньте їх разом. Попросіть під час перших її спроб подзвонити онлайн, аби ви були учасником процесу.
- Введіть свої ритуали. Наприклад, надсилайте перед сном повідомлення «добраніч, я тебе люблю»; запишіть розклад дитини та перепитуйте після останнього уроку, як минув день у школі.
- Проявляйте емоції та почуття. Дитині важливо чути, що ви її любите. Пам‘ятайте, що це дорослі можуть здогадуватися самі про ваші почуття (і те не завжди), а для дітей важливо чути, що ви нею пишаєтеся, що ви сумуєте, що вона у вас молодець.
- Підтримуйте матір дитини. Пам‘ятайте, що не лише навчаєте малечу власним досвідом, а ваші поведінка та розмови з іншими членами родини дитина сприймає та підсвідомо оцінює.
- Виконуйте домовленості. Якщо ви зараз зайняті, поясніть це дитині і обов‘язково зв‘яжіться з дитиною пізніше.
Нагадаємо, на сайті МОН доступні поради для тат на випадок, коли вони перебувають далеко від дитини.
1. Систематичність. Не хапайтеся за будь-який привід, як за соломинку, щоб сьогодні від загартовування відмовитися.
3. Врахування індивідуальних особливостей. Якщо дитина не любить обливатися водою але обожнює ходити босоніж по траві, віддайте перевагу другому методу. Загартовування повинне приносити задоволення і батькам, і дитині. Змінивши звичний спосіб життя, ви вже через місяць відзначите позитивні зміни в самопочутті і сприйнятті життя.
Немає коментарів:
Дописати коментар