Турботливим батькам

 
 

«365 казок на ніч»

Спеціально до зимових свят медіасервіс MEGOGO разом із Українським інститутом книги створили новорічні та різдвяні аудіоказки за українськими творами. Проєкт отримав назву «365 казок на ніч» і став частиною Всеукраїнської акції, основна мета якої виховувати любов дітей до літератури.

Ознайомитись з проєктом «365 казок на ніч» і казками ви можете ТУТ
 
 
 

 
_________________________________________________________________________

Поради батькам щодо безпеки дітей

 


Надзвичайні ситуації завжди пов’язані з високим рівнем стресу та тривоги, але водночас вимагають від людей сфокусованості та зібраності. Мати відповіді на всі питання завчасно неможливо, але добре знати, де ці відповіді можна знайти, щоб створити безпечне середовище для себе та своїх дітей.

Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) в Україні розробив поради щодо піклування про дитину під час війни. У цій брошурі ви знайдете вичерпну інформацію про харчування, гігієну, безпеку та психологічну підтримку дитини. Бережіть себе та своїх близьких!

За матеріалами Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні

 

  _______________________________________________

 
Рекомендації щодо психологічної підтримки дитини з інтелектуальними порушеннями в кризових ситуаціях

У стресових обставинах (наприклад, під час повітряної тривоги, евакуації, якщо вимкнули світло тощо) усі діти потребують підтримки дорослих, адже вони є особливо вразливими й поки не вміють регулювати свої емоції. Дитина з інтелектуальними порушеннями може мати непередбачувані реакції, адже її сприйняття та оброблення інформації має свої особливості. У таких випадках украй важливо, щоб дорослий, який перебуває поруч, знав, що робити, аби підтримати дитину та запобігти негативним наслідкам.

Експерти ГО «Підтримай дитину» розробили декілька рекомендацій про те, як підтримати дитину з інтелектуальними порушеннями у кризових ситуаціях:

  • Попіклуйтеся про фізичний комфорт дитини. Закрийте базові фізіологічні потреби у воді, їжі, теплі.
  • Залишайтеся поряд із дитиною. Дорослий, що перебуває поруч, відповідає за фізичну безпеку дитини. У кризовій ситуації її поведінка може бути непередбачуваною і загрожувати життю та здоров'ю.
  • Поясніть дитині ситуацію. Не приховуйте правду та не думайте, що вона нічого не зрозуміє. Розповідайте про ситуацію доступною для дитини мовою без деталізації.
  • Складіть та розкажіть дитині план дій. Чудово, якщо ви заздалегідь передбачали можливість виникнення подібної кризової ситуації й уже протягом певного часу проговорювали із дитиною, як їй треба поводитися та що буде відбуватися надалі. Цей план може мати вигляд казки про улюблених персонажів, поведінку яких дитині зараз необхідно перейняти, а саме: бути мужньою, слухняною, відповідальною.
  • Дотримуйтеся правил інформаційної гігієни. Інформацію, яку отримує дорослий з неперевірених джерел із негативним забарвленням, не потрібно щоразу передавати дитині, зокрема на рівні емоцій.
  • Запропонуйте дитині найпростіші техніки заземлення. Дорослий має бути заздалегідь озброєний дихальними вправами, релаксаційними техніками, іграми, спрямованими на підвищення концентрації уваги чи її перемикання тощо, які варто запропонувати у кризовій ситуації. Вони мають бути підібрані для дитини з урахуванням її особливостей та доступними для виконання. 
  • Майте під рукою сенсорну коробку (якщо є можливість). Така коробка може містити різноманітні іграшки, предмети, завдання тощо. Вони відвернуть увагу дитини й сприятимуть розвантаженню та стабілізації її емоційного стану.
  • Завжди підтримуйте комунікацію. Комунікація — це важливий елемент встановлення та утримання контакту з дитиною. Вона містить вербальні й невербальні елементи. Ставте запитання дитині та відповідайте їй, навіть якщо одне й те саме запитання звучало вже понад 100 разів. Підтримуйте тактильний й зоровий контакт із дитиною, обіймайте її.
  • Будьте прикладом для дитини. Зберігайте спокій. Якщо важко це вдається, попіклуйтеся про себе: зробіть паузу, попийте води, зверніться до технік заземлення тощо.

Дотримуючись цих простих рекомендацій, ви зможете надати якісну психологічну підтримку вашій особливій дитині. Завдяки цьому вона зможе подолати кризову ситуацію без великої загрози для свого психологічного стану. Це означатиме, що вона так само продовжуватиме радіти життю, формувати нові навички без тенденції до втрати старих та вчитися встановлювати контакт з довкіллям.

За матеріалами сайту МОНУ

 

 
____________________________________________________

Чим зайняти дитину в надзвичайній ситуації


Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) в Україні розробив буклет «Чим зайняти дитину в надзвичайній ситуації»  У цьому буклеті зібрали ігри та заняття для дітей, які опинилися у незвичних для себе обставинах.

У надзвичайній ситуації діти переживають стрес, страх і невизначеність. Батькам потрібно продовжувати оточувати їх турботою та спробувати переключити їхню увагу.

 

Буклет "Чим зайняти дитину в надзвичайній ситуації" 

 

 ____________________________________________________
 

У межах «Національної програми психічного здоров’я та психосоціальної підтримки» за ініціативою першої леді України Олени Зеленської педагоги та дитячі психологи телеграм-каналу «Підтримай дитину» продовжують надавати поради для тат на випадок, коли вони перебувають далеко від дитини.

Про що ще можете поговори?

  • Беріть участь в житті дитини. Наприклад, якщо вона хоче навчитися їздити на самокаті, знайдіть навчальні ролики та перегляньте їх разом. Попросіть під час перших її спроб подзвонити онлайн, аби ви були учасником процесу.
  • Введіть свої ритуали. Наприклад, надсилайте перед сном повідомлення «добраніч, я тебе люблю»; запишіть розклад дитини та перепитуйте після останнього уроку, як минув день у школі.
  • Проявляйте емоції та почуття. Дитині важливо чути, що ви її любите. Пам‘ятайте, що це дорослі можуть здогадуватися самі про ваші почуття (і те не завжди), а для дітей важливо чути, що ви нею пишаєтеся, що ви сумуєте, що вона у вас молодець.
  • Підтримуйте матір дитини. Пам‘ятайте, що не лише навчаєте малечу власним досвідом, а ваші поведінка та розмови з іншими членами родини дитина сприймає та підсвідомо оцінює.
  • Виконуйте домовленості. Якщо ви зараз зайняті, поясніть це дитині і обов‘язково зв‘яжіться з дитиною пізніше.

Нагадаємо, на сайті МОН доступні поради для тат на випадок, коли вони перебувають далеко від дитини.

 



 
 
 
 
 
Консультація для батьків

 «Створення умов для загартування і оздоровлення, важливість дотримання режиму дня дома»
 Шановні батьки!
         Давайте поговоримо з Вами про створення умов для загартування і оздоровлення та важливість дотримання режиму дня дома.
         Починати загартовувати дитину можна в будь-який час року, але найсприятливіший час для загартовування дитини приходить з настанням тепла. Адже психологічно легше буде влаштовувати для дитини повітряні ванни, коли на вулиці не мороз і замети, а ласкаве сонечко. Безліч книг і статей на тему загартовування рясніють цифрами: починати повітряні ванни необхідно при температурі +22 ˚С протягом 30 секунд, потім час потрібно збільшувати щодня на 20 секунд, а температуру знижувати на 1˚С кожні два тижні. Приблизно так. Існує й інша схема загартовування, в якій можна обійтися без градусника і секундоміра. Як показує досвід, вона приносить більше користі і задоволення. 
         Що таке загартовування? Це набір методів, які підвищують опірність організму до несприятливих факторів зовнішнього середовища, як-то: холодне повітря, вода та інше. Цікаво, що від народження кожен з нас отримує певний «запас міцності» і набір адаптаційних механізмів, які дозволяють швидко пристосовуватися до умов зовнішнього середовища.    Кожна новонароджена дитина має цей адаптаційний потенціал. Ваше завдання не в тому, щоб виробити пристосувальні механізми - вони і так є! А в тому, щоб їх зберегти і зміцнити. 
         Секрети максимально природного загартовування: перш за все, слід зрозуміти, що на будь-яку людину - неважливо, дорослий це чи дитина - постійно впливає певна сукупність зовнішніх впливів. Впливи ці можуть бути розділені на дві групи. До першої належать чинники природні - це сонце, повітря і вода. Другу групу складають фактори цивілізації: місце проживання, побутова хімія, навчання в школі, телевізор, одяг, транспорт і т.д. Основний принцип загартовування простий: потрібно створити дитині умови, за яких її зіткнення з природними факторами буде якомога тривалішим, а контакт з факторами цивілізації зведеться до мінімуму. Саме ці умови необхідні, щоб організм дитини сам пристосовувався до природних факторів середовища.  Природний спосіб життя включає наступні три обов'язкові компоненти: 
1. Рухова активність. Що краще: пройтися до дитсадка пішки або проїхати одну зупинку на автобусі? Подивитися кіно чи пограти в футбол? В неділю зробити генеральне прибирання або всією сім'єю виїхати на природу? Відповідь зрозуміла і без коментарів. 
2. Одяг. Тут головний принцип - одяг не повинен сковувати рухи. Крім того,  корисно пам'ятати: зайва пітливість, викликана зайвим одягом, викликає застуду набагато частіше, ніж переохолодження.
 3. Харчування. Головною ознакою того, що дитині пора їсти, є її апетит. Якщо вона не хоче обідати, значить, організм ще не використав енергію, поглинену під час сніданку. 
  А тепер про загартовування. Почніть з найпростіших фізичних навантажень на свіжому повітрі, причому - разом! Власний приклад батьків набагато більш переконливий, ніж довгі розумні розмови з дитиною про здоровий спосіб життя. Здійснюйте загартовування сонячним промінням. Тривалість прийняття сонячних ванн від 3-4 хвилин до 15 хвилин. Проводьте водні процедури (обливання ніг та тіла, вологе обтирання рукавичкою або рушником). Не забувайте, що ходіння босоніж – це засіб загартовування організму та зміцнення здоров’я. До ходіння босоніж дитину треба привчати із раннього віку. Починати улітку за температури повітря, не нижчої від 24 градусів. Поєднуйте ходіння босоніж зі щоденними ваннами для ніг, поступово знижуючи температуру води. Пам’ятайте, що гарячий пісок і асфальт, гостре каміння та шлак, соснові шишки й голки діють на дитячий організм як сильні подразники, а теплий пісок, м’яка трава – заспокійливо.      
При здійсненні будь-яких закалюючих заходів дотримуйтесь трьох принципів: 
1. Систематичність. Не хапайтеся за будь-який привід, як за соломинку, щоб сьогодні від загартовування відмовитися. 
2. Поступовість. Збільшувати інтенсивність і тривалість дій належить поступово. 
3. Врахування індивідуальних особливостей. Якщо дитина не любить обливатися водою але обожнює ходити босоніж по траві, віддайте перевагу другому методу. Загартовування повинне приносити задоволення і батькам, і дитині. Змінивши звичний спосіб життя, ви вже через місяць відзначите позитивні зміни в самопочутті і сприйнятті життя.
         Що стосується дотримання режиму дня дома, то призвичаївши дитину вдома до розпорядку дня,  подібного до розпорядку дня у дитячому садку, ви значно полегшите процес її адаптації до нових умов. Приділіть, будь ласка, цьому питанню належну увагу!
         Привчати дітей до режиму потрібно якомога раніше, щоб до моменту вступу в школу вони вже свідомо виконували розпорядок дня. Дотримання режиму дня виробить у дитини почуття відповідальності, дисциплінованості — ті самі якості, які дуже потрібні школяру.
          Якщо ваша дитина відвідує дитячий садок, то й вихідні дні не повинні відрізнятися від звичних.
          Дитина обов'язково повинна вставати в той саме час, бажано годин у сім або половині восьмого. Звикнувши вставати пізніше, йому важко буде прокидатися в необхідний час, коли піде в школу.
 Лягати спати дитина повинна не пізніше половини дев'ятого. Тривалість нічного сну — не менше 11,5-12 годин. Цього часу досить для повного відновлення працездатності й функціонального стану нервової системи.
 Звикнувши лягати спати й вставати в той саме час, діти швидко засинають і легко прокидаються.
         Необхідний і денний сон (півтори-дві години). Адже діти стомлюються не тільки від занять, але й від шуму, від спільних ігор. Позбавлення дитини денного сну може викликати в нього різні розлади нервової системи.
 У режим дня дитини повинна обов'язково входити ранкова гімнастика! Вона зміцнює здоров'я, знімає сонливість, дає заряд бадьорості
         Гуляйте в будь-яку погоду не менше 4 годин! Не можна скорочувати час прогулянки через зайнятість дорослих, поганої погоди. Адже свіже повітря для дитини — це зміцнення здоров'я, загартовування організму, поліпшення діяльності органів дихання й серцево-судинної системи. Перебування на повітрі повинно бути активним: це й рухливі ігри, фізичні вправи, і посильною разом з дорослими працею.
         Завжди незмінним у режимі дня повинно бути час сніданку, обіду, підвечірку, вечері. Тільки у випадку режиму харчування відбувається необхідна підготовка діяльності шлунково-кишкового тракту до перетравлювання їжі, засвоєнню живильних речовин. Тоді дитина буде їсти з більшим задоволенням і апетитом!
         Якщо Ваша дитина звикне до виконання режиму дня, згодом це стане її внутрішньою потребою. Адже режим - запорука здоров'я!




Пам’ятка для батьків
Про харчування як невід’ємної частини оздоровлення дитини.
1. Пам’ятайте, що раціональне харчування – одна з основних умов здоров’я людини, її довголіття, плідної праці.
2. Поєднуйте у їжі, в правильному співвідношенні речовини, які входять до складу тканин людського організму: білки, жири, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни, воду.
3. Дотримуйтесь режиму харчування. Зумійте переконати свою дитину споживати всі пропоновані їй страви, навіть ті, які вона не любить, але які для неї необхідні й корисні.
4. Не підгодовуйте дитину в проміжках навіть тоді, коли вона попросить їсти. Ласкаво поясніть, що їсти треба у відведений для цього час.
5. Давайте тільки ту кількість їжі, яку дитина з’їдає із задоволенням.
6. Утримуйтесь від розмов про те, що дитина мало або майже нічого не їсть, бо вони шкідливі.
7. Дотримуйтесь навичок гігієни харчування і виробляйте їх у дітей.
8. Пам’ятайте, що апетит частково залежить від сервірування столу, естетичного оформлення страв, уміння дитини користуватися виделкою, ложкою, володіння елементарними навичками культури споживання їжі.
9. Підкреслюйте необхідність добре пережовувати їжу, не вживати надто гарячої чи холодної страви, не відкушувати великих шматочків, жувати із закритим ротом.
10. Не забувайте, що найкориснішими є ті овочі і фрукти, які властиві нашому регіону, ростуть у наших садах.
11. Серйозним недоліком харчування є «прихований голод» – дефіцит йоду, який може привести до незворотних процесів в організмі дитини. Вживання в їжу йодованої солі – вихід з даної ситуації.
12. Їжу завжди тримайте закритою, особливо в літній період.
13. Не слід вживати в їжу продуктів глибокого замороження, незнайомих грибів, продуктів з великим вмістом солі, недостатньо прожарені або проварені м’ясо, рибу, сиру воду.

Немає коментарів:

Дописати коментар